در حال بارگذاری
دبیر شورای زکات خراسان شمالی:

۲۸۵ روستای استان زکات پرداخت می‌کنند

شماره خبر : 2278 - https://asreatrak.ir/short/4z3o5

دبیر شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی ۲۸۵ روستا زکات پرداخت می‌کنند، گفت: از هزینه‌کرد ۹۹ درصدی زکات جمع‌آوری شده در امور نیازمندان طی نیمه اول امسال در استان خبر داد.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی آثار و برکات زندگی در زندگی نیازمندان گفت: ۹۷۰ عامل افتخاری و ۷۴ مبلغ با دبیرخانه شورای زکات همکاری می‌کنند. 

دبیر شورای زکات خراسان شمالی افزود: مردم خیر و نوع‌دوست استان در نیمه اول امسال بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال انواع زکات واجب و مستحب و فطریه و کفارات به دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی پرداخت کردند. 

الهی راد اظهار داشت: از زکات پرداخت شده در نیمه اول امسال یک درصد در امور پروژه‌های عمرانی در استان هزینه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: تأمین و توزیع ۱۹ مورد جهیزیه، ۲۳ مورد هزینه درمانی، ۸۱۱ مورد تحصیلی، پنج مورد احداث و مرمت و بازسازی منزل مسکونی و ۴ هزار و ۱۰۱ مورد پرداخت کمک هزینه معیشت از جمله موارد هزینه‌کرد زکات بوده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان است، افزود: کشاورزان و مردم باید بدانند در واقع با پرداخت زکات بیشتر به خودمان کمک می‌کنیم چرا که با انجام این تکلیف الهی موجب ازدیاد و حفظ سرمایه شده و زکات پرداختی نیز برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عام‌المنفعه همان محل صرف می‌شود.

گفتنی است؛ زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالای مشخص (گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا، نقره) را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات